کلمه طومار بهینه سازی
نوشته شده توسط : عباسی


  سئو سایت به مراد پیاده سازی بهینه سازی برای یک تارنما از اصطلاحات گوناگونی استعمال می‌گردد که اکثر وقت ها دارنده معانی پیچیده ای می باشند. درین نصیب عملکرد گردیده‌است تا اکثر وقت ها واژگان آیتم به کارگیری در بهینه سازی گردآوری و به لهجه بی آلایش ذکر شوند.

A
Automated Submitting
استعمال از چند قابل انعطاف افزارهای متعدد برای معرفی و تثبیت خود کار سایت شما در موتورهای کاوش .

ASP
مخفف Active Server Pages, . گویش نرم‌افزار نویسی وابسته به کمپانی مایکروسافت برای ساختن تارنما های داینامیک .

API
مخفف Application Program Interface. . یک API تیم ای از روال ها، ابزارها و شرایطی میباشد که برای تولید اپلیکیشن ها بکار می رود.

Announcing
در معنای Submitting Definition مراجعه خواهد شد.

announce site to search engines
معرفی یک تارنما به موتورهای کاوش با اضافه نمودن نشانی آن وبسایت در یک وبسایت دیگر.

Animated Ad
یک تبلیغ متحرک که غالبا از java applet و یا این که پوشه Gif در ساخت و ساز آن‌ها به کارگیری می شود.

Anchor text
یک پیوند متنی (معمولا به یار و همدم خط زیرین) که بوسیله موتورهای کاوش تحت عنوان یک ترازو اصلی آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد . گوگل دقت ویژه ای را به متن های درون anchor text ها دارااست و همینطور به لغات کلیدی که در‌این متن‌ها بکار برده شده‌است حساس است و این متن های پیوند دار در سئو از اهمیت متعددی برخوردار می‌باشند. برای داده ها بیشتر به قسمت “Google Bombing” رجوع نمایید .

Alt tags
محتواي اين شناسه، متني میباشد كه يك عكس را توضيح مي دهد. موتورهای کاوش با قرائت این تگ متوجه می‌شوند که محتوا از نوع تصویر بوده و آن را از متن متمایز می نمایند.

Alt Attribute
یک جایگزین متنی برای شرح دادن تصاویر

AllTheWeb
یک موتور کاوش میباشد که به وسیله یاهو خریداری شده و گزینه استعمال قرار می‌گیرد .

Algorithm
الگوریتم به گروه ای از ضوابط نرم‌افزار نویسی اطلاق می‌گردد که به موتورهای کاوش دستور میدهند که چه‌طور محتوای صفحه ها سایت ها را آنالیز نموده و آن ها را به یوزرها اکران دهند. از جمله گوگل از الگوریتم های مختلفی مانند: پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوا

نظارت الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل و تاثیر آن بر حاصل کاوش

الگوریتم مرغ مگس خوار درجه بندی شمارا بصورت داینامیک زیر تاثیر قرار می‌دهد و تغییر‌و تحول توضیحات متا و تیتر تارنما در نتیجه ها گوگل یکی‌از رفتارهای مرغ مگس خوار میباشد.
ر و … جهت درجه بندی تارنما ها در شیت حاصل جستجوی خویش استعمال می نماید.
AJAX
مخفف Asynchronous JavaScript And XML
آژاکس به شما اذن میدهد تا قابل انعطاف افزارهای پایین اینترنت کاربرپسند تری را پباده سازی فرمایید ، در واقع با استعمال از تکنولوژی آزاکس به جاوا اسکریپت ها این قابلیت و امکان داده میگردد که داده ها موردنیاز خویش را اخذ و ارسال کنند سوای آنکه ورقه مجدد بار گذاری (Reload) خواهد شد .

Agent Name
این اسم crawler و یاspider میباشد که از یک برگه در درحال حاضر بازدید هست. Spider یک روبات هوشمند میباشد که از جانب موتور کاوش برای به اکران در آوردن محتوای یک تارنما در وب بکار می رود .

AdWords
Ad words سیستم تبلیغاتی گوگل میباشد. با این سیستم تبلیغاتی می‌توانید براحتی و با گاز تبلیغات فرآورده، سرویس ها خویش را ساخت کرده و آنرا به همگی کسانی که در ادامه آن می باشند اکران دهید. Adwords ابزاری میباشد برای اکران تبلیغات شما صرفا برای عده ای که در جستجوی آن می باشند.

وقتی که جستجوکننده یکی‌از لغت ها کلیدی شمارا کاوش می نماید در صفحه ها اکران جستجوی گوگل، تبلیغات گوگلی (Google Adwords) شما متمایز از رقبا نشان داده میشود. با این نحوه تبلیغات شما تنها برای افرادی نمایش داده میشود که بدنبال محصول ها و یا این که سرویس ها شما می‌باشند.
میتوانید برای هر مجموعه از تولید ها خویش، متنهای تبلیغاتی متنوع و گروهای مختلفی از کلمه های کلیدی دارای ربط را گزینش فرمائید. بازه زمانی اکران، حوزه‌ جغرافیایی اکران و دارایی روزمره، پرداخت برای هر کلیکی که بر روی اطلاع رسانی شما می‌شود و همگی این فاکتورها قابل انتخاب و بازنویسی میباشند.

AdSense
Google AdSense یکی شایسته ترین و سریعترین طریق ها برای صاحبان تارنما هایی با هر اندازه است که تبلیغات دارای ربط گوگل را در وب سایت خودنمایش داده و کسب درآمد کنند. از آنجاییکه تبلیغات اکران داده گردیده از سوی گوگل در سایت شما به طور کامل با مورد و مطالبی که یوزرها در وب سایت شما بدنبال آن می شوند مطابقت و همخوانی میباشد، لذا اکران این تبلیغات هم منجر درآمد زایی می شود و هم سبب ارتقا محتوا و قیمت صفحه ها شما می گردد .

Accessibility
فرآیندی میباشد که با انجام آن صفحه های سایت برای اشخاص عقب افتاده جسمی بخصوص نابینایان قابل به کار گیری میشود . اهمیت این مورد از آنجا ناشی میگردد که موتورهای کاوش نیز نابینا می‌باشند یعنی آنها نیز نمی توانند تصاویر و پوشه های نشانه گر را ببیند . به این ترتیب انجام روند فوق قادر است به بهتر یافت شدن یک سایت در موتورهای کاوش نیز یاری کند .

Absolute link
“www.websima.com”

پیوند بالا مثالی از یک لینک و پیوند absolute می‌باشد و نمایانگر پروتکل نقل و انتقال(http) ، اسم دامنه و اکثر اوقات اسم یک فولدر میباشد.

B
Bulk submission services
یک اپلیکیشن که وظیفه تثبیت اتومات اسم دامنه تعداد متعددی از اینترنت سایتها را در موتورهای کاوش بر عهده دارااست.

Broad Match
یک حالتی از تطابق لغات کلیدی میباشد و به تطابق سود کاوش و عبارات کلیدی مد حیث شما گفته می گردد .
این به آن معنا میباشد که در‌حالتی که شما بدنبال کلمه و واژه “کفش ورزشی” در یک موتور کاوش بگردید ممکن میباشد نتیجه ها تحت را بدست آورید :
– کفش ورزشی
– جامه ورزشی
– کفش طبی
در شرایط Broad Match نتیجه ها بالا ممکن میباشد دقیقا با کلمه و واژه گزینه جستجوی شما تطابق نداشته باشند .

Bridge page
در معنای Doorway Page رجوع و برگشت گردد.

Bot
خلاصه Robot . در معنای Spider رجوع و برگشت گردد .

Body copy
ورژن متنی یک وبسایت .Body copy به متن های قابل روءیت بوسیله استفاده کننده گفته می‌گردد که فاقد هرگونه عکس و گرافیک باشد .

Blog
اکثر وقت ها با اسم weblog نیز شناخته می‌شود. وب لاگ در واقع یک دفتر کار خاطرات یا این که نوشته های فردی، یک فضای همیاری، یک دور و اطراف سیاسی، بازار ارائه پایانی خبرها، گروه ای از لینک و پیوند ها، ذهن ها سری شما و نهایتا یادداشتهایی برای مجموع دنیاست. بلاگ شما می تواند هرکدام از این موردها باشد. میلیونها بلاگ در شکلها و اندازه های گوناگون وجود دارااست. با وجود مجموع مسائلی که مطرح شد هنوز هم نمیتوان ضابطه و تمجید خاصی برای وب لاگ تمجید کرد.

Blacklist
لیست سیاه به عبارتی لیستی میباشد که موتورهای کاوش و یا این که یوزرها خاصی آنرا تدوین کرده اند تا از به اکران درآمدن spammer ها در فیض کاوش خودداری کنند .

Black Hat سئو
بهینه سازی کلاه سیاه به عبارتی ارتقاء ترافیک بازدیدکنندگان یک وب سایت با طرز های غیرقانونی و پیاده سازی بهینه سازی بصورت غیر حقیقی و گمراه کردن موتورهای کاوش هست.
طرز های ذیل جزء نحوه های غیرقانونی برای ارتقاء ترافیک وبسایت می‌باشند :
– به کار گیری از متن و لینک و پیوند های مخفی
– به کار گیری از روشهایی که بصورت تصنعی تعداد لینک و پیوند های ورودی به وبسایت شمارا ارتقاء می‌دهند. بطور نمونه به کارگیری از سایتهای لینکدونی
– به کارگیری بیشتراز حد از پیوند های متقابل در بین دو وبسایت بمنظور ساختن تعداد بک لینک و پیوند های زیاد (تبادل پیوند دو طرفه)
– اکران دو محتوای متفاوت به موتورهای کاوش و یوزرها معمولی وب سایت
– استعمال از صفحه ها پریدن، صفحه های درگاهی و یا این که صفحاتی که محتوای آن ها تعداد متعددی پیوند میباشد که قیمت محتوایی چندانی ندارند
– فعال‌سازی یک وبسایت دیگر با محتوای یکسان با وب سایت پیشین (اسکن)
– به کارگیری از قابل انعطاف افزارهای آفریننده اتومات محتوای وب سایت که برای مخاطب اثر گذار نباشند
– لینک و پیوند دادن بیشتراز حد به سایت هایی که در کارها spamming کار می کنند





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: